26 listopada 2016

1000 pomysłów na poprawę samopoczucia: część 11


     
  1.  Chwal ludzi, szczególnie najbliższych. Doceniaj wysiłki, zachowania, które sprawiły ci radość. To działa tysiąc razy bardziej motywująco niż narzekanie i upierdliwe zrzędzenie. Zresztą co tu dużo opowiadać, każdy z nas wie jak miło jest być pochwalonym. Dla mnie największym komplementem i radością jest moment, w którym M. mówi, że ugotowałam pyszny obiad. I chociaż powtarza to niemal codziennie (bo pewnie wie, jak ogromną przyjemność mi tym sprawia) to wcale mi się to nie znudziło.
  2. Wyślij do siebie pocztówkę ze stacji docelowej - przeczytaj o sposobie Bartka Popiela na spełnianie marzeń
  3. Grupuj swoje zadania w bloki, wykonuj razem podobne zadania. Zamiast 10 razy dziennie odpisywać na pojedyncze maile, zajmij się wszystkimi dziesięcioma w jednym ciągu.
  4. Poszukaj zdjęć, filmików czy książek ukazujących Twoje miasto (czy nawet osiedle) w dawnych czasach. Niesamowite uczucie! Ja bardzo lubię przeglądać  materiały ze strony Bielski Almanach.
  5. Przeczytaj książkę "Insight" Michała Pasterskiego i zrób wszystkie zaprezentowane w niej ćwiczenia praktyczne! Bardzo, bardzo polecam.
  6. Wyolbrzymiaj szczęście - pisałam już o wzmacnianiu szczęścia, więc dlaczego nie pójść krok dalej i wspomnieć tutaj też o jego wyolbrzymianiu!
  7. Zacznij czytać książki z listy 1000 książek, które warto przeczytać, nadrabiając tym samym wiele klasyków. Piszę o niej (tak jak o "Insight") w tym wpisie.
  8. Weź udział w jakichś warsztatach (np.kawowych) i zainteresuj się zupełnie nowym dla siebie tematem. 
  9. Weź udział w następnej edycji Restaurant Week - my braliśmy już udział w tej akcji trzeci rok z rzędu i za każdym razem jest to dla nas fajne doświadczenie. 
  10. Uporzadkuj swoje papiery i wszelkie dokumenty - załóż sobie do ich przechowywania porządny segregator lub specjalną teczkę z przegrodami.
  11. Kup sobie najbardziej urocze kapcie jakie tylko uda ci się znaleźć! 
  12. Wywołaj sobie jedno lub kilka ulubionych zdjęć i włóż lub wklej je do swojego codziennego kalendarza czy notesu (np. zdjęcie ukochanej osoby)
  13. Unikaj towarzystwa wampirów energetycznych!
  14. Zagraj ze znajomym czy partnerem w literaki!
  15. Poukładaj książki kolorami 
  16. Zafunduj sobie profesjonalny makijaż u kosmetyczki - podpatrz jakieś fajne patenty do swojego własnego, codziennego make-up'u.
  17. Wybierz się do sauny 
  18. Naucz się miło, z uśmiechem przyjmować komplementy, nie mów "a to nic takiego" itp.
  19. Wypisz pięć swoich najlepszych nawyków, z których jesteś szczególnie zadowolony, dumny. 
  20. Wypisz pięć swoich nawyków, których najbardziej chciałbyś się pozbyć. Zacznij pracować nad ich zmianą.
  21. Kup małe światełka LED na baterie i włóż je do lampionu/szklanego wazonu/słoja - cudowna ozdoba poprawiająca nastrój (szczególnie jesienno-zimową porą) za małe pieniądze. Nie wiem jak wy, ale ja po prostu uwielbiam takie klimatyczne, ciepłe oświetlenie.
  22. Weź udział w kursie medytacji - stacjonarnym, czy internetowym (np. medytacje duetu Oprah& Deppak, z tego co się orientuję co jakiś czas pojawiają się darmowe kursy)
  23. Spróbuj posłuchać czy nawet śpiewać mantry - Aad Guray Nameh, o której pisze Agnieszka Maciąg napełnia mnie niesamowitym spokojem. 
  24. Weź udział w Wyzwaniu Poliglotki i podszlifuj język obcy, którego się uczysz
  25. Wypełnij swoje mieszkanie aromatem pieczonego ciasta, najlepiej szarlotki! Warto wypróbować też jakiś przepis na zdrowy deser - np. z kaszy jaglanej i włączyć go do swojego kulinarnego repertuaru.
  26. Daj się czasem rozpieścić bliskim - fajnie być samowystarczalnym, ale biorąc raz na jakiś czas np. zupę od mamy (czy teściowej!) też możemy jej (i przy okazji sobie) zrobić tym dużą przyjemność
  27. Weź udział w wymarzonym kursie - fotografii, wizażu, grafiki, chustonoszenia itp. Mnie zamarzył się ostatnio taki kurs wprowadzający do muzyki klasycznej, ale cena jednak trochę zaporowa. Może znajdę coś podobnego!
  28. Wystaw nieużywane rzeczy na OLX - uporządkujesz swoją przestrzeń i przy okazji trochę zasilisz swój portfel
  29. Przygotuj swój tygodniowy plan pielęgnacji - listę wszystkich rzeczy, które chciałabyś robić dla swojego ciała w każdym tygodniu. Możesz przygotować go w ładnej formie graficznej i umieścić gdzieś w łazience.
  30. Wybierz się na jakieś interesujące dla ciebie targi - można znaleźć tego rodzaju wydarzenia z niemalże każdej dziedziny np. targi naturalnej żywności, naturalnych kosmetyków, ślubne, zabawek, targi piwne czy targi dla narciarzy!
  31. Jeśli lubisz oglądać seriale, zacznij korzystać z Ororo.tv - połączysz przyjemne z pożytecznym, ucząc się przy okazji języków
  32. Zrób w tym roku coś fajnego z okazji Świąt - wyślij kartki, przygotuj kalendarz adwentowy, upieczcie całą rodziną pierniki, weź udział w Szlachetnej Paczce! Możesz pomyśleć też o przygotowaniu duchowym.
  33. Zacznij biegać
  34. Zacznij świadomie czytać książki rozwojowe - pracuj z nimi, rób notatki, wprowadzaj ćwiczenia praktyczne w życie. Zobaczysz jak wiele to zmieni w porównaniu do samego czytania i odkładania książki na półkę.
  35. Weź udział w maseczkowym wyzwaniu
  36. Zacznij prowadzić Dziennik Rozwojowy - zapisuj wszelkie rzeczy, które w jakiś sposób cię niepokoją, wywołują w tobie trudne emocje czy też pozytywne cele, które chciałbyś osiągnąć - tematy do przepracowania. Raz na jakiś czas (np. raz w tygodniu) usiądź nad tymi tematami i spróbuj znaleźć pierwszy krok do ich rozwiązania. Przydatna do rozwoju tej metody pracy nad sobą jest książka Insight, którą już wyżej polecałam. Dla mnie okazała się to przełomowa metoda, dzięki której poradziłam sobie już z trzema trudnymi tematami, męczącymi mnie od bardzo dawna. Cały czas kontynuuję tę pracę.
  37. Zapoznaj się ze sketchnotingiem - być może to coś dla ciebie! Szczególnie, jeśli drzemią w tobie plastyczne talenty.
  38. Zostań turystą w swoim własnym mieście - poszukaj jakichś szlaków spacerowych albo wymyśl swój własny
  39. Pokombinuj ze swoimi finansami - odkryłam ostatnio fajnego bloga: Bankobranie, którego autor poleca różnego rodzaju promocje bankowe, najlepsze lokaty, moneybacki itp. 
  40. Zacznij uczyć się języka metodą obrazkową - polecam!
  41. Popracuj nad swoją samodyscypliną - to wspaniała baza do wprowadzania dalszych pozytywnych zmian w życiu i budowania pozytywnych nawyków.
  42. Zadaj swoim przyjaciołom następujące pytanie: "jaką jedną rzecz mógłbym robić w swoim życiu inaczej, żeby zmieniło się ono na lepsze". Ich odpowiedzi mogą być świetną inspiracją. (Pomysł zaczerpnięty z "Książki do przeżycia")
  43. Jeśli szukasz jakichś fajnych inspiracji w konkretnej dziedzinie, zapytaj innych ludzi co mogliby ci polecić - 'realnych' znajomych czy też osoby poznane w Internecie, w różnego rodzaju grupach czy na forach . Ja zadaję takie pytania w ramach naszej grupy "Najlepsza do" i dzięki niej poznałam np. sprawdzone triki pielęgnacyjno-urodowe, które szczególnie polecają inne dziewczyny czy też najciekawsze vlogi na youtubie. Takie sprawdzone pomysły od innych osób są naprawdę świetną bazą do własnego testowania.
  44. Przy okazji różnego rodzaju porażek czy też sytuacji, po których nie byłeś do końca zadowolony ze swojej reakcji, zapisuj swoje przemyślenia na ten temat i zadawaj sobie pytanie "co następnym razem mógłbym zrobić lepiej". To świetne źródło do pracy nad sobą.
  45. Poprzeglądaj wpisy i blogi z Niedziel Dzielenia Andrzeja Tucholskiego. Na pewno znajdziesz coś nowego i interesującego dla siebie.
  46. Przeczytaj wpis Edyty o atrakcyjności i weź sobie do serca zawartą w nim radę dotyczącą zakupów odzieżowych 
  47. Pozostając na blogu Edyty - przeczytaj również wpis "5 kroków, dzięki ktorym poczujesz w sobie moc" (w całości niesamowicie inspirujący!) i zastanów się szczególnie nad krokiem drugim - czy twoje cele mają znaczenie? Jeśli nie, przeformułuj je zgodnie ze wskazówkami Edyty lub pozbądź się ich i zamień na faktycznie wartościowe dla siebie zadania. 
  48. Zacznij spisywać swoją wishlistę zakupową i co jakiś czas sprawdzaj, czy nadal pragniesz tych rzeczy. Ja dzięki takim zapiskom przestałam robić kompulsywne zakupy i kupuję sobie coś dopiero wtedy, gdy faktycznie po upływie jakiegoś czasu moje marzenie nadal jest aktualne.
  49. Zrelaksuj się z dźwiękami natury (na tej stronie) lub najlepiej na żywo!
  50. Posłuchaj wykładów na różne ciekawe tematy psychologiczne na kanale Uniwersytetu SWPS.
10 komentarzy
  1. Miło, że M. chwali codziennie twoje pyszne obiady Justyno.

    OdpowiedzUsuń
  2. Justynko pytam, bo nie pamiętam. Pisałaś, w którejś części inspiracji o tym, żeby kupić drona, bawić się nim i kręcić za jego pomocą filmy z lotu ptaka? Oglądam właśnie Krzysia Gonciarza, który mówi o dronach. Kocham drony:D Na pewno każdy kocha drony:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie pisałam na ten temat :-)

      Usuń
  3. Hohoho :) Z taką lista samopoczucie gwarantowane :D świetne pomysły !

    OdpowiedzUsuń
  4. Lista pełna tak pozytywnych rzeczy, że żadne złe samopooczucie nie zagraża ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Punkt 39. Cieszę, że trafiłaś na mój blog! Życzę wielu okazji do bankobrania. Dziękuję za polecenie i oczywiście serdecznie zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wpisy z tej serii! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana bardzo lubię wpisy z tej serii. Mam nawet spisane te najulubieńsze i realizuję je stopniowo.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem po raz pierwszy na tym blogu i jestem zachwycona. Wygląd stron jest prosty i przez to ładny. To sprawiło, że jeszcze nigdy nie czytałam z taką przyjemnością. Każdy wpis jest bardzo interesujący i gdyby nie czas, to siedziałabym tu godzinami.
    Będę częściej tu wchodzić, dziękuję.

    OdpowiedzUsuń