23 sierpnia 2016

1000 pomysłów na poprawę samopoczucia: część 9





                                                          
  1. Pójdź pieszo tam, gdzie zwykle dojeżdżasz samochodem czy autobusem
  2. Znajdź szminkę dopasowaną do twojego typu urody (np. tutaj).
  3. Przygotuj domową ucztę z samych drobnych przekąsek - twoich własnych tapas.
  4. Zostań mistrzem w przygotowywaniu jednego, popisowego dania
  5. Obejrzyj francuską komedię
  6. Podejmij jakieś wyzwanie treningowe - można znaleźć ich naprawdę sporo w Internecie
  7. Daj się złapać deszczowi na spacerze! 
  8. Zostań smakoszem technologii - zamiast bezmyślnie przełączać kanały w TV czy przewijać pojawiające się na FB posty, wybierz sobie co konkretnie chciałbyś obejrzeć, poczytać i skup się na jednej stronie czy programie. Pomyśl też przez sekundę, dlaczego właśnie to cię interesuje czy przyciąga. Po zakończeniu po prostu zajmij się czymś innym. Ucz się kompletnie alternatywnego, ale zdrowego korzystania z dobrodziejstw elektronicznych naszych czasów. 
  9. Zastanów się co zmieniło się w tobie na przestrzeni minionych 5 lat, wypisz wszystkie te rzeczy, których się nauczyłeś, cechy, które w sobie wzmocniłeś, prawdy jakie poznałeś.
  10. Naucz się dzisiaj trzech nowych słów (polskich!)
  11. Zbierz znajomych i zagrajcie w minigolfa czy boule
  12. Poproś o coś, o czym od dawna już myślisz, ale obawiałeś się spytać - np. szefa o podwyżkę, czy partnera o remont. Zobaczysz, że raczej nie masz zbyt dużo do stracenia. Co najwyżej możesz dostać odpowiedź odmowną, czyli będziesz w punkcie wyjścia.
  13. Przesłuchaj całej płyty, czytając teksty piosenek z dołączonej książeczki i śpiewając!
  14. Powiedz bliskiej osobie, że ją kochasz.
  15. Spędź popołudnie i wieczór w wersji unplugged - zrezygnuj z wszystkiego co wymaga prądu, z wszelkich urządzeń elektronicznych. Usiądź z partnerem czy przyjaciółmi przy świecach i rozmawiajcie, opowiadajcie sobie historie. Jak za dawnych czasów gdy TV, komputerów i smartfonów jeszcze nie było.
  16. Podziel się z kimś swoim ulubionym sposobem na poprawę nastroju.
  17. Podejmij wyzwanie: 10 dni bez słodzonych napojów
  18. Pooglądaj teledyski do ulubionych piosenek. których być może nie znasz, jeśli słuchasz muzyki na przykład głównie na Spotify. 
  19. Obejrzyj film i poszukaj w nim dla siebie chociaż jednej inspiracji - czy to jakiejś relaksującej czynności, ulubionej dla głównego bohatera, czy to wybranej stylizacji, wystroju wnętrza, sposobu zachowania itp. Albo nieco inaczej - np. ogólnej gamy kolorystycznej, w jakiej utrzymany był film lub jego ogólnej stylistyki. Może spodobała ci się jedna z piosenek z soundtracku lub jakieś miejsce? Pokombinuj trochę i weź coś dla siebie. 
  20. Zrób generalne porządki w lodówce i zamrażarce!
  21. Naucz się parzyć najlepszą kawę na świecie - zostań domowym baristą.
  22. Polub poniedziałki! W każdą niedzielę planuj sobie co najmniej 15-20 minut dla siebie i przeznacz ten czas na burzę mózgów. Wypisuj wszystkie fajne rzeczy, jakie chciałbyś zrobić w zbliżającym się tygodniu. Nie ograniczaj się, zapisuj wszystkie, nawet nie do końca realne pomysły. Na koniec zabawy wybierz jedną lub kilka rzeczy, które faktycznie zrobisz w najbliższych siedmiu dniach. I... wyczekuj poniedziałku, by wreszcie móc zacząć.
  23. Gdy coś cię zaniepokoi, spróbuj odmienić standardowy bieg rzeczy i zamiast jak zwykle dopowiadać sobie w głowie dziesiątki najczarniejszych scenariuszy, pomyśl tylko o suchych faktach. Co naprawdę się stało, co faktycznie widziałaś, czego tak naprawdę możesz być pewna w danej sytuacji. Wyobraźnia to cudowny dar, ale nie w takich momentach.
  24. Naucz się robić fajną fryzurę, której wykonanie nie zabiera więcej niż 5 minut
  25. Zamiast zapisywania swoich myśli, spróbuj dla odmiany przez jakiś czas je nagrywać na dyktafon. Zupełnie inaczej artykułujemy swoje odczucia pisząc, inaczej mówiąc. Zadawaj sobie różnego rodzaju pytania i odpowiadaj na nie w krótkich, spontanicznych nagraniach. 
  26. Zastanów się nad obszarami w twoim życiu, w których wciąż bardziej liczysz się z oczekiwaniami innych niż z własnymi. Podejmij starania o chociaż jeden krok przybliżający cię do twojej wersji świata. 
  27. Wybierz się do groty solnej
  28. Przestań dawać ludziom nieproszone rady. Pokazuj swój styl życia, ale nie przekonuj do niego nikogo na siłę.
  29. Poczytaj o "Prawie Przyciągania" - ja do całej koncepcji jestem nastawiona sceptycznie, ale może dla ciebie okaże się przydatna.
  30. Porzucaj do kosza, postrzelaj bramki jak za młodych lat! Kiedyś przypadkiem wdaliśmy się w mecz z dzieciakami z osiedla i dały nam taki wycisk, że hej. To było cudowne zmęczenie! 
  31. Porozmawiaj o swoim problemie, o tym co cię gryzie z bardziej doświadczoną w danym temacie osobą, zobaczysz że rozwieje przynajmniej połowę twoich wątpliwości. 
  32. Wybierz się na wycieczkę do parku rozrywki
  33. Zajrzyj do lodówki i spróbuj przygotować jakieś danie z dostępnych w twoim domu składników, bez żadnego przepisu. Stwórz coś całkiem swojego!
  34. Przestań wypominać ludziom ich błędy z przeszłości - idź do przodu.
  35. Daj komuś napiwek
  36. Zafunduj swoim brwiom najtańszą kurację świata - olejek rycynowy
  37. Przygotuj samodzielnie podróbkę swojego ulubionego fast-foodowego jedzenia, np. kurczaki KFC!
  38. Znajdź swój kolor - wizytówkę
  39. A propos powyższego podcastu, posłuchaj  nagrań "Happier with Gretchen Rubin"
  40. Dowiedz się gdzie w twojej okolicy sprzedawane są najlepsze lody i wybierz się w to miejsce.
  41. Kup sobie super wygodne i jednocześnie ładne ubrania domowe
  42. Poproś dziadków (lub inne starsze osoby, które znasz) o opowiedzenie jakiejś ciekawej historii z ich młodych lat
  43. A może by tak grzywka?
  44. Wypróbuj coś z naturalnych kosmetyków - zmieszaj swój własny krem, zafarbuj włosy henną, spróbuj jak działa na twoją urodę olej arganowy itp.
  45. Pooglądaj ze znajomymi zdjęcia każdego z was z dzieciństwa!
  46. Zakończ jak najwięcej zaległych spraw z danego tygodnia w piątek, by móc cieszyć się spokojnym weekendem
  47. Fajne zadanie z "Książki do przeżycia" - wypisz 5 osób, które twoim zdaniem mają dobry gust. Następnie poproś każdą z tych osób żeby poleciła ci film, książkę czy płytę itp. Gdy już się z nimi zapoznasz, podziel się swoimi odczuciami z autorem rekomendacji.
  48. Obetnij włosy dla akcji "Daj włos"
  49. Zagraj ze znajomymi w Dixita! Cudowna gra. 
  50. Powspominaj ze starymi znajomymi kompletnie odległe już czasy. Przypomnijcie sobie różne dziwne rzeczy, które robiliście np. w podstawówce. Gwarantuję, że tematów nie braknie na wiele długich godzin!
POZOSTAŁE WPISY Z TEGO CYKLU: TUTAJ
11 komentarzy
  1. Bardzo fajny pakiet inspiracji ;-). Na pewno z którychś skorzystam!
    Zapraszam w wolnej chwili na modowe inspiracje: www.marsenkaaa.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. A propos punktu 49 - "Zagraj w jakąkolwiek planszówkę" ;) To zawsze poprawia humor i... myślenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham takie wpisy. Od lat tworzę listę rzeczy, które sprawiają mi przyjemność i chcę je powtórzyć lub których chciałabym spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wpisy z tej serii :D Aż mi głupio, bo pod każdym chyba taki sam komentarz, no ale co zrobić skoro naprawdę super sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniale jest sobie uświadomić, jak niewiele czasem potrzeba by czuć się dobrze! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Strzał w dziesiątkę. Właśnie uświadomiłam sobie, że przez ostatnie pięć lat zupełnie zmieniłam swoje nastawienie do świata. Na lepsze!

    OdpowiedzUsuń
  8. jak mnie dziś bratanek wyciągnął na stadion, to teraz mnie bolą wszystkie, nawet te najmniejsze, mięśnie całego ciała. Ale to nie narzekanie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnóstwo pozytywnej energii! ;) Wszystkie pomysły jak dla mnie myślę, że byłyby pomocne ( poza francuskim filmem ) ;D

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkie fajne rzeczy jakie chciałabym zrobić i w przyszłym tygodniu i już teraz to seks z Kamilem Bednarkiem. Niestety nie mam już pieniędzy, żeby jechać na kolejny koncert, a wczoraj po koncercie jak Kamil znalazł się obok, to nawet nie wiedziałam jak się odezwać. I skończyło się tak, że ja poszłam w swoją stronę, a Kamil w swoją. Co mam robić?

    OdpowiedzUsuń
  11. obudzić się

    OdpowiedzUsuń