24 marca 2016

1000 pomysłów na poprawę samopoczucia: część 8

   

  1. Zmień swój styl chodzenia - głowa do góry, proste plecy, pewność siebie! 
  2. Spróbuj stworzyć coś interesującego ze swoich drobnych przywar, kompleksów. Z wielu niedoskonałości można zrobić swoje atuty, zaakcentować w sobie coś interesującego, coś wyjątkowego. Wystarczy wyjść z pudełka swoich ograniczeń i popatrzeć na siebie z szerszej perspektywy.
  3. Przynoś ludziom (świeże) kwiaty gdy ich odwiedzasz, bez okazji.
  4. Pooglądaj "Girls"
  5. Przeczytaj "Bóg nigdy nie mruga" R. Brett
  6. Bądź "dobrze zajętym" - wypełnij swój czas sensownymi zajęciami, wystrzegaj się zbyt dużych dawek nudy i bezczynności (zbyt dużych - nie w ogóle!). Nuda często jest dobra, ale w zbyt dużych ilościach może prowadzić do apatii i zobojętnienia. Czasem gdy nic nam się nie chce, wybawieniem może być właśnie, o dziwo, ruszenie z miejsca i podjęcie działania. Wtedy wreszcie poczujesz satysfakcję z tego, że twoje życie nie przecieka ci przez palce.
  7. Obejrzyj program typu "Nasz nowy dom" i doceń jak wiele masz i jak szczęśliwe jest twoje życie. 
  8. Wyszukuj dla siebie fajne wydarzenia kulturalne na stronie Kultura Dostępna
  9. Posłuchaj ścieżki dźwiękowej z ulubionego filmu
  10. Przez jeden dzień rób wszystko co możliwe drugą ręką, tą, dla której nie są to naturalne i standardowe czynności
  11. Zastanów się czy w zmianach, które próbujesz wprowadzać, nie stawiasz sobie zbyt wysokiej poprzeczki. Lepiej zrobić coś nieco gorzej, ale wytrwać, niż poddać się z powodu zbyt wygórowanych wymagań wobec siebie.
  12. Rozejrzyj się po swoim pokoju i popatrz świadomie na rzeczy, które posiadasz. Polub je i zobacz, jak wiele masz możliwości. Jak wiele rzeczy, możesz dzięki nim zrobić, w jak różne i kreatywne sposoby możesz je wykorzystać. Popatrz na swoje rzeczy tak, jak gdybyś dzisiaj po raz pierwszy przyniósł je z entuzjazmem do swojego domu.
  13. Zapoznaj się z "cuddle sutrą" 
  14. Wyjdź na śniadanie na miasto
  15. Zrób porządek w treściach, którymi się otaczasz - wypisz się z nic nie wnoszących do twojego życia newsletterów, przestań obserwować na FB strony zaśmiecające twój strumień informacji, przestań kupować gazety, których tak naprawdę nie lubisz czytać itd. Pora na czystki! Subskrybuj wartościowe treści.
  16. Skończ z podejściem "przepraszam, że żyję" - pracuj nad tym, by nie bać się zadbać o swoje sprawy, odezwać się, coś załatwić. 
  17. Wybierz się na slajdowisko w klubie podróżniczym (szczególnie mogę polecić opowieści Hajera w Namaste w Katowicach!)
  18. Zaproś kogoś do siebie bez żadnych przygotowań - zwyczajnie na kawę czy herbatę. Mamy ostatnio jako społeczeństwo straszne parcie na to, żeby każda wizyta znajomych sprawiała efekt "wow!". Wyszukane potrawy, kilka dań na stole, jakieś rozrywki. Gdzie podziały się spontaniczne wizyty bez tych wszystkich przygotowań i ceregieli? Bardzo mi ich brakuje.
  19. Zastanów się mocno nad zmianą, która NAPRAWDĘ zmieniłaby twoje życie na lepsze. Często rozmieniamy się na drobne, zmieniając rzeczy, które po prostu są popularne, albo które kamuflują potrzebę prawdziwie istotnych zmian. Bądź ze sobą naprawdę szczery.
  20. Spędź jeden dzień (weekendu, lub dnia pracy jeśli to możliwe) zupełnie inaczej, niż robisz to zazwyczaj. Wymyśl coś ciekawego!
  21. Poczytaj o medycynie chińskiej lub innych alternatywnych sposobach na dbanie o swoje zdrowie - być może to coś dla ciebie
  22. Wypij kieliszek dobrego wina - wczuj się w jego smak, aromat. Możesz poczytać więcej na jego temat, o szczepie winorośli z jakiego pochodzi itd.
  23. Zastanów się czy wystarczająco często dajesz sobie przyzwolenie na to, by robić to, co sprawia ci przyjemność
  24. Pomóż komuś w taki sposób, by nigdy nie dowiedział się, że to twoja zasługa
  25. Zastanów się, czy nie jesteś zbyt uparty i zaborczy - częściej próbuj szukania rozwiązań zadowalających i ciebie i drugą osobę. 
  26. Ogarnij świadomie nawyki, nad którymi chcesz pracować. Stwórz tabelę, w której będziesz mógł je monitorować, zaplanuj ich wykonanie. Przeczytaj mój wpis na temat tworzenia nawyków.
  27. Przestań traktować chodzenie do galerii handlowej jako standardowe zajęcie na każdy weekend - naprawdę jest wiele znacznie ciekawszych sposobów na spędzanie wolnego czasu
  28. Pobaw się w jeden dzień we "Wszystko na odwrót" - zrób jak najwięcej rzeczy inaczej, w innej kolejności, czy w inny sposób niż standardowo. 
  29. Zastanów się jak możesz zmienić swoje główne obszary działania tak, by przynosiły one wartość również innym ludziom
  30. Spraw by nauka stała się przyjemnością - czegokolwiek obecnie się uczysz. Możesz przeczytać o moich sposobach na przyjemną naukę w odniesieniu do języków obcych.
  31. Zaproś nową znajomą na kawę, poznajcie się lepiej - zrób pierwszy krok do zacieśnienia relacji
  32. Zrób swoje ulubione danie kompletnie od podstaw - np. przygotuj własnoręcznie domowy makaron i pyszny sos, bez używania żadnych gotowców czy półproduktów
  33. Posprzątaj generalnie swoje miejsce pracy - zobaczysz o ile prościej i przyjemniej będzie ci się pracować
  34. Wybierz się na koncert muzyki poważnej do filharmonii
  35. Wypisz 10 powodów, za które lubisz kraj, w którym mieszkasz
  36. Za każdym razem gdy złapiesz się na przesadnym czarnowidztwie, powiedz sobie w myślach stanowczo "stop". Tego typu nakręcanie się bardzo rzadko wnosi coś dobrego, a tylko zabiera energię do jakiegoś konstruktywnego działania.
  37. Zrób dziesięć głębokich oddechów. Jeszcze raz.
  38. Wypróbuj szczotkowanie ciała
  39. Przeczytaj którąś z książek Gretchen Rubin i zainspiruj się jej pomysłami
  40. Spróbuj spożywać bardziej regularne posiłki
  41. Przestań źle o sobie mówić - na głos i w myślach. Mów do siebie tak, jak mówiłbyś do przyjaciela. Miej dla siebie wyrozumiałość. Wspieraj siebie swoimi myślami i słownictwem. Nie podcinaj sobie skrzydeł.
  42. Naucz kogoś czegoś, co sam dobrze potrafisz
  43. Spróbuj wprowadzić nieco więcej dotyku do swojej komunikacji niewerbalnej - nie chodzi mi o to, byś od dzisiaj klepał ochoczo po plecach nieznajomych ludzi gdy powiedzą fajny żart, ale o zastanowienie się nad delikatnymi sposobami i obszarami, w które możesz wprowadzić pewne zmiany, drobne gesty, które będą zwiększać twoją fizyczną bliskość z innymi ludźmi
  44. Podziel się z mamą (lub inną bardzo bliską ci, starszą kobietą) swoim problemem - ona najprawdopodobniej będzie miała zupełnie inną perspektywę na tę sprawę, doradzi ci coś z szerszej, dojrzalszej perspektywy. 
  45. Wywołaj sobie obraz na płótnie ze swoim ulubionym wspomnieniem, uchwyconym na zdjęciu
  46. Posłuchaj Niny Simone - jej muzyka ma w sobie tak ogromną moc i siłę, że zawsze mam przy niej autentyczne dreszcze
  47. Jeśli nie masz czasem sił być szczęśliwym dla siebie, spróbuj postarać się być takim dla innym
  48. Porozciągaj się!
  49. Częściej pozwalaj sobie na bycie dzieckiem - nie hamuj wtedy radości, śmiechu, energii; jeśli masz ochotę poskakać - skacz, jeśli chce ci się zatańczyć z radości - zrób to!
  50. Jeśli często kończysz coś tylko dlatego, że to zacząłeś (np. czytanie nudnej książki), zastanów się czy nie wolałbyś jednak z tym trochę powalczyć i ucinać tego typu czynności gdy przestają mieć sens. Mnie przychodzi to ciężko i często jednak po prostu wolę skończyć to co robię, dla spokoju własnego umysłu, ale w Twoim przypadku może być inaczej.
22 komentarze
  1. Z kończeniem nieciekawych książek przed czasem nie jest łatwo, ale ja już się tego nauczyłam :). Od kilku lat odkładam takie książki bez żalu i wyrzutów sumienia, życie jest za krótkie na czytanie nudnych książek :). A z dzisiejszych pomysłów najbardziej podoba mi się kupowanie kwiatów dla innych bez okazji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też jeden z moich ulubionych punktów :-)

      Usuń
  2. dziękuję bardzo! wydrukuję sobie i powieszę w widocznym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo, bardzo długo nie doceniałam punktu 33 - o porządku na miejscu pracy. Teraz widzę jak bałagan i chaos wpływały destrukcyjnie na moją produktywność :).
    A punkt 50 - niekończenie nieciekawych książek - na szczęście już za mną. Ogólnie w życiu staram się tę zasadę stosować i nie brnąć w rzeczy, które mi nie sprawiają przyjemności, tylko dlatego, że je zaczęłam (dlatego mój magister utknął na napisaniu pracy ;)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam identyczną sytuację jeśli chodzi o porządek w pracy. Mały wysiłek, ekstremalna różnica.

      Usuń
  4. Uwielbiam tą Twoją serię na blogu! :)
    Jest bardzo inspirująca do zrobienia czegoś wartościowego i pożytecznego w codziennym życiu. Co najlepsze - motywuje. Na większość z tych pomysłów sama bym chyba nigdy nie wpadła - są tak oczywiste, a jednocześnie ważne.
    Życzę dalszych sukcesów i już nie mogę się doczekać następnej części.
    Pozdrawiam, Agnieszka. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To moja ukochana seria na Twoim blogu! Ja od siebie polecam ASMR jako lekarstwo na wszelkie stresy :>

    OdpowiedzUsuń
  6. Niby proste czynności, a jak wiele potrafią odnośnie samopoczucia zmienić! :) Większość z tych rzeczy nie wymaga jakiegoś szczególnego wysiłku, a jakie może przynieść korzyści, super! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham tą serię! Skąd bierzesz te pomysły? Chyba sobie wydrukuję te co do mnie pasują i będę sukcesywnie wypełniać i skreślać. O bardzo bardzo wielu z tych spraw bym nie pomyślała. Z częścią nie mam żadnych problemów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysły z własnego doświadczenia, książek,artykułów itp. :-)

      Usuń
  8. Bardzo podoba mi się ta lista, wiele z jej punktów na pewno wcielę w życie - a do Namaste już od dawna się wybieram :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idź koniecznie - jest naprawdę super :-)

      Usuń
    2. Idź koniecznie - jest naprawdę super :-)

      Usuń
  9. Uwielbiam te inspirację, zawsze znajdę coś czego nigdy nie robiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. oooo! Dawno nie było postu z tej serii, a uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniała seria wpisów. Książki Reginy Brett są naprawdę świetne. Przeczytałam już wszystkie:)
    Cała lista jest bardzo inspirująca. W sam raz do wydrukowania i powieszenia na tablicy:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Najwspanialsze jest to, że kiedy raz zaczniesz wymyślać tego typu sposoby bardzo trudno jest przestać, prawda? Te posty to ogromna kopalnia inspiracji, podziwiam to, ile pracy musiałaś w nie włożyć. :) Będę korzystać!

    OdpowiedzUsuń
  13. Punkt 12 - rozglądam się i wynajduję rzeczy, których już nie potrzebuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Do punktu 15. powinnaś dodać: przestań czytać Happyholic:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli uważasz mój blog za bezwartościowe treści, to oczywiście przestań go czytać. Szkoda czasu i energii.

      Usuń
    2. Jeśli uważasz mój blog za bezwartościowe treści, to oczywiście przestań go czytać. Szkoda czasu i energii.

      Usuń
  15. Część z tych rzeczy robię i faktycznie działają, pomagają i stanąć na nogach i utrzymać fajne samopoczucie i nastawienie do Świata, zatem biorę kartkę i lecę z Twoją listą dalej :)

    OdpowiedzUsuń