28 sierpnia 2015

1000 pomysłów na poprawę samopoczucia - część 2

Dziś druga część cyklu "1000 pomysłów na poprawę samopoczucia". Zapraszam na kolejną pięćdziesiątkę inspiracji:


  1. Przeczytaj wybraną książkę z serii "Jeżycjada" - ciepłe odczucia i pozytywne przemyślenia gwarantowane
  2. Stwórz autentyczną listę rzeczy, które chciał(a)byś zrobić - nie taką, która powiela pomysły tysięcy innych ludzi, ale twoją własną, prawdziwą, personalną
  3. Manicure i pedicure!
  4. Wyjedź na spontaniczną, weekendową wycieczkę
  5. Włóż ubranie, które szczególnie podkreśla Twoją urodę, takie które daje ci +100 do pewności siebie. Przejrzyj swoją szafę i stwórz kilka takich 'outfitów' na kolejne dni.
  6. Wypisz wszystkie swoje zadania i obowiązki, a następnie spróbuj znaleźć wśród nich takie, które mógłbyś oddelegowywać komuś innemu oraz takie, które możesz całkowicie wykreślić ze swojego życia - nie chodzi o lenistwo tylko o pozwolenie sobie na odetchnięcie od roli superbohatera, który zawsze najlepiej sobie ze wszystkim radzi
  7. Naucz się prosić o pomoc - zadanie powiązane z powyższym
  8. Zorganizuj imprezę, przyjęcie lub coś innego w tym stylu
  9. Skup się na prowadzeniu głębszych, jak najbardziej wartościowych rozmów z ludźmi, z którymi masz na co dzień kontakt - nie mam na myśli jakichś mistycznych tematów, tylko jakość tych rozmów. Postaraj się znaleźć z każdym jakiś wspólny, fajny temat.
  10. Zafunduj swojemu organizmowi oczyszczający detoks
  11. Wybierz sobie jakąś specyficzną kategorię filmów i obejrzyj jak najwięcej pasujących do niej pozycji - np. filmy dokumentalne, filmy z wybranym aktorem, filmy z wybranym krajem w tle, filmy najlepiej oceniane pod względem zdjęć czy montażu itp.
  12. Podejmij jakieś nowe, ekscytujące wyzwanie lub projekt!
  13. Pamiętaj o pierwszym i drugim śniadaniu 
  14. Naucz się prawdziwie korzystać z inspiracji
  15. Zastanów się nad jedną, prostą zmianą w twojej codziennej rutynie, która mogłaby zmienić coś na lepsze w twoim życiu - wprowadź ją i obserwuj efekty
  16. Maksymalnie uprzyjemniaj sobie codzienne czynności - włącz sobie film w czasie prasowania, posłuchaj dobrej płyty gotując, zapal świeczki w łazience podczas wieczornej toalety itp.
  17. Pomyśl co chciałbyś robić, gdybyś miał znacznie więcej czasu i wygospodaruj mimo wszystko już teraz kilka godzin w tygodniu na tą czynność, pasję, zajęcie
  18. Wybieraj konkretne programy jakie chcesz obejrzeć na VOD zamiast bezmyślnego przełączania kanałów w telewizorze
  19. Nazywaj w myślach czynności, którym się w danej chwili poświęcasz - wiem, że brzmi trochę nienaturalnie ale uwierzcie, że nie znam skuteczniejszej i prostszej metody na faktyczne skupianie się na teraźniejszości, które jak wiadomo jest jednym z głównych sekretów pozytywnego życia
  20. Wypisz niedogodności, które na co dzień uprzykrzają ci życie i przy każdej z nich spróbuj dodać pomysł na rozwiązanie problemu - czasem to rozwiązanie jest naprawdę banalnie proste i małymi nakładami można znacząco uprzyjemnić i ułatwić swoje życie
  21. Przez tydzień lub dwa (co najmniej) zapisuj codziennie trzy sytuacje, w których dobrze sobie w tym dniu poradziłeś, w których byłeś z siebie zadowolony, dumny - mogą to być nawet totalne drobnostki
  22. Jeśli tylko czujesz taką potrzebę, wypłacz się. Wzruszający film może pomóc uwolnić magazynowane emocje. Czasem naprawdę warto. 
  23. Ubierz się i przygotuj jak do wyjścia, nawet jeśli masz wolny dzień - chociaż chodzenie cały dzień w pidżamie wydaje się kuszące, to jednak strasznie demobilizuje i odbiera chęć do jakiegokolwiek działania
  24. Pobaw się z małym dzieckiem - szczera, naturalna radość gwarantowana
  25. Spróbuj być bardziej aktywnym w pracy, na studiach itp. Chociaż przez kilka dni - dla eksperymentu. Nie bój się wypowiadać, przedstawiać własne pomysły.
  26. Znajdź w sobie artystę i stwórz coś swojego np. obraz, wiersz, coś z DIY. Nawet jeśli kompletnie nie posiadasz zdolności manualnych możesz stworzyć obraz malowany po numerach!
  27. Regularnie oczyszczaj umysł z myśli - zapisuj wszystko, co chodzi ci po głowie: rzeczy do zrobienia, pomysły, nowe cele, rzeczy do wypróbowania itd. Dużo prościej skupić się po takich "porządkach" na konkretach, zrobić sobie miejsce na to, co w danym momencie najważniejsze.
  28. Naucz się szybciej podejmować decyzje - przeczytaj o paradoksie wyboru
  29. Spróbuj jasno określać swoje zdanie, zapomnij przynajmniej na jakiś czas o słowach "wszystko mi jedno", "obojętne". Sprawdź czy mniejsza bierność, większe zdecydowanie pozytywnie wpływają na twój nastrój. Nie mam na myśli upierania się przy swoich pomysłach, tylko ich wyrażanie.
  30. Wyobraź sobie, że twoje życie to film, w którym w dużym stopniu to ty piszesz scenariusz. Nowy dzień to nowy odcinek. Spróbuj w każdym odcinku dodać coś ciekawego do fabuły.
  31. Pytaj innych ludzi o to, co sprawia im w życiu prawdziwą frajdę, co ich ekscytuje, co sprawia im radość. To może być istna skarbnica inspiracji.
  32. Uruchom kreatywne myślenie i wypisz jak najwięcej rozrywek i przyjemności, których możesz doświadczać za darmo lub bardzo niewielkim kosztem
  33. Wygadaj się komuś ze swoich problemów
  34. Spróbuj zmienić myślenie z "muszę" na "mogę" - dokładniej wytłumaczyłam to w dodanym linku
  35. Otaczaj się zapachami, którą kojarzą ci się ze szczęściem, miłymi wspomnieniami
  36. Znajdź słowo-klucz do swojego własnego 'projektu szczęście' - podświadomie czujemy co jest nam najbardziej potrzebne do wprowadzenia pozytywnych zmian w swoim życiu. Słowo-klucz wyznacza obszar, na którym chcemy się skupić w zbliżającym czasie i stanowi kompas przy podejmowaniu codziennych wyzwań i decyzji. Skupienie się na jednym słowie umożliwia szczególne otwarcie się na pojawiające się możliwości, a także ukierunkowuje i łączy działania w jedną, spójną całość. Może to być np. harmonia, porządek, prostota, szaleństwo, zabawa, ciało...
  37. Definitywnie porzuć rolę strażniczki własnego więzienia
  38. Zadbaj o swoje finanse, zacznij świadomie oszczędzać - spokój w tej kwestii znacząco ułatwia życie i zmniejsza poziom stresu
  39. Zainwestuj w swój styl przez analizę kolorystyczną 
  40. Jeśli cierpisz na perfekcjonizm, naucz się zasady 80%
  41. Wybierz się do biblioteki i spędź trochę czasu buszując między regałami, szukając ciekawych pozycji 
  42. Weź udział w festiwalu filmowym, dyskusyjnym klubie filmowym, wybierz się na niekomercyjny film do (starego, tradycyjnego) kina itp.
  43. Zapisz się na fitness lub siłownię lub rozpocznij treningi z filmikami z Youtube
  44. Zafunduj sobie wymarzoną sesję fotograficzną
  45. Sam(a) zacznij robić zdjęcia - możesz wybrać jedno z dziesiątek fotograficznych wyzwań, których naprawdę dużo krąży w sieci
  46. Wsiądź do pociągu (lub autobusu) byle jakiego i odbądź podróż w nieznane
  47. Przeczytaj książkę w języku, którego się uczysz
  48. Zasadź i zacznij pielęgnować jakąś roślinę - może ciężko w to uwierzyć, ale podobno to jeden z niezawodnych sekretów szczęścia
  49. Wybierz się na piknik na łonie natury
  50. Kup cięte kwiaty i udekoruj nimi dom 

23 sierpnia 2015

1000 pomysłów na poprawę samopoczucia - część 1

Brak inspiracji na poprawę nastroju? Zebrałam dla Was... uwaga, uwaga... setki  rozmaitych pomysłów na zrobienie dla siebie czegoś pozytywnego. Niektóre z nich to działania bardziej długofalowe, inne to szybkie, pojedyncze zadania. Trudniejsze i zupełnie proste. Z przeróżnych dziedzin i obszarów. Jestem przekonana, że każdy będzie w stanie wybrać coś dla siebie.



Jak korzystać z listy? Można skupić się przez kilka dni (a nawet tygodni) na jednym zadaniu, można przeznaczyć sobie po jednym podpunkcie na każdy kolejny dzień albo zupełnie spontanicznie próbować najbardziej odpowiadających zadań - z dowolną częstotliwością i kolejnością. Wybór należy do ciebie :) Jedziemy! W tym wpisie pierwsze 50 pomysłów z listy:

  1. Przeczytaj inspirującą książkę - rób notatki, wypisuj najbardziej inspirujące cytaty, zadania, myśli. A później zamiast odkładać ją na półkę, zacznij działać według tego, co najbardziej cię w niej poruszyło. 
  2. Zrób coś co cię przeraża - a później bądź z siebie dumny, że dałeś radę pokonać własne ograniczenia
  3. Porozmawiaj z najbardziej energiczną, pozytywną osobą jaką znasz - zaraź się jej optymizmem i siłą
  4. Posprzątaj - generalne porządki potrafią zdziałać cuda
  5. Spróbuj zadbać wyjątkowo intensywnie o innych ludzi (bliskich, znajomych) zamiast przesadnie analizować własne problemy
  6. Zdecyduj się na eksperyment i przez kilka tygodni postaraj się w ogóle nie narzekać  (algorytm dla narzekających)
  7. Znajdź sobie zupełnie nowy obszar zainteresowań, który faktycznie cię kręci - badaj, dociekaj
  8. Zostań ekspertem w wybranej przez siebie dziedzinie
  9. Zmień coś w swojej diecie w stronę bardziej zdrowego trybu życia (np. wyzwanie codziennego koktajlu z warzyw i owoców itp.)
  10. Zrób sobie Domowe SPA albo wykup sobie jakiś fajny zabieg kosmetyczny
  11. Sporządź listę i ją ukończ (np. obejrzyj 100 najlepszych filmów na Filmwebie itp.)
  12. Zajmij się szlifowaniem swoich dawnych lub nieco zapomnianych umiejętności - języka obcego, gry na instrumencie itp.
  13. Zostań mistrzem najtrafniej dobranych komplementów
  14. Autentycznie zainteresuj się swoim rozmówcą, spróbuj słuchać na 100%
  15. Stwórz playlistę swoich absolutnie ulubionych hitów
  16. Zdecyduj się na Projekt TAK
  17. Weź udział w wydarzeniu, na którym będziesz mógł poznać ludzi dzielących Twoje zainteresowania
  18. Przeglądaj lokalne portale i wyszukuj wydarzenia, w których chciałbyś uczestniczyć - nawet (a może szczególnie) takie, które będą dla ciebie zupełną nowością
  19. Powróć do ulubionej książki z dzieciństwa
  20. Wstań 20 minut wcześniej i zacznij dzień od krótkiego treningu
  21. Zmień pościel
  22. Znajdź najmocniejsze atuty w swoim ciele i naucz się je maksymalnie eksponować (z klasą i dobrym smakiem) 
  23. Wybierz się na samotny spacer w zupełnie nowe miejsce
  24. Zadbaj o dobrą jakość i długość swojego snu
  25. Skończ zaległe zadanie, które od dawna nie daje ci spokoju
  26. Przejmij przynajmniej na jakiś czas filozofię "fuck it" i zobacz czy czujesz się lepiej z bardziej wyluzowanym podejściem do życia
  27. "Fake it till you make it" - czyli udawaj takiego jakim chciałbyś być (np. pewny siebie) aż faktycznie przejmiesz takie zachowania jako naturalne
  28. Naucz się szukać inspiracji we wszystkim dookoła - piosenkach, książkach, artykułach, ludziach, rozmowach
  29. Przyjmij otwartą postawę wobec ludzi - zamiast myśleć o nich krytycznie, spróbuj szukać motywów ich zachowania, przestań osądzać, obmawiać. Szukaj wyjątkowych cech danej osoby. W swoim życiu nie spotykamy zwykłych ludzi. Jeśli tylko dasz im szansę, każdy ma coś wyjątkowego do zaoferowania.
  30. Wydaj trochę forsy - najlepiej na doświadczenia. 
  31. Wyjmij z szafek, pudeł swoje rzeczy "na specjalną okazję" i zacznij już teraz ich używać
  32. Wypróbuj internetowy i informacyjny detoks
  33. Miej swoją własną pogodę - naucz się proaktywnego podejścia do życia, nie uzależniaj swojego samopoczucia od warunków zewnętrznych, innych ludzi - sam je kreuj
  34. Popracuj na sobą, nie innymi. Chcesz mieć fajny związek? Bądź fajnym, czułym partnerem. Chciałbyś mieć więcej przyjaciół godnych zaufania? Sam stań się taką osobą dla innych.
  35. Odnów zaniedbaną, ważną dla ciebie kiedyś relację - czy to z rodziną, czy z dawnym przyjacielem
  36. Skup się na wdzięczności za to, co już masz - może brzmi strasznie landrynkowo i naiwnie, ale warto czasem pomyśleć o tym jak dużo tak naprawdę mamy i jak sporo szczęścia spotyka nas na co dzień
  37. Skup się na delektowaniu codzienności - jedzenia, otoczenia, przyrody, muzyki itp.
  38. Uśmiechaj się. "Z gębą jak cmentarz świata nie zbawisz" (o. L. Knabit)
  39. Przejrzyj ubrania w swojej szafie i oddaj te, których już nie nosisz potrzebującym
  40. Szerz dobre wiadomości - zamiast rozpowiadania tragedii i plotek, dla odmiany mów innym o miłych wydarzeniach i o sukcesach innych ludzi. Powtarzaj to, co dobrego o kimś usłyszałeś. Wyróżnienie się z tłumu gwarantowane.
  41. Kup sobie kilka ulubionych czasopism (albo nawet kompletnych "odmóżdżaczy") i spędź popołudnie na totalnym relaksie
  42. Zrób porządek w fotografiach - wywołaj ulubione zdjęcia, poukładaj je w albumach
  43. Wypisz wszystkie rzeczy, z których jesteś dumny/(a)
  44. Załóż słoik sukcesów - zapisuj wszystkie swoje sukcesy na karteczkach i wrzucaj je do specjalnego słoika/pudełka
  45. Zachowuj się tak, by inni czuli się ważni w twoim towarzystwie
  46. Wypowiadaj się pewniej i głośniej
  47. Flirtuj (jeśli jesteś w związku baaardzo delikatnie, z doskonałym wyczuciem i umiarem - albo flirtuj ze swoim własnym partnerem!)
  48. Spraw komuś prezent bez żadnej okazji
  49. Naucz się traktować zazdrość jako inspirację
  50. Pooglądaj inspirujące wykłady TED i zaczerpnij z nich coś dla siebie, coś nad czym chciał(a)byś popracować
Ciąg dalszy nastąpi :)

19 sierpnia 2015

Perełki: 19.08.2015

Przyjemności

W tym tygodniu w rankingu przyjemności zdecydowanie zwyciężyło pyszne, domowe sushi przyrządzone przez Marka. Nie da się ukryć, że nie wierzyłam do końca, że uda mu się stworzyć coś podobnego jak w profesjonalnej restauracji, a ku mojemu zaskoczeniu jego wersja była jeszcze lepsza. Pyszności!


 

Zakupy

 No dobrze - pora się przyznać... Jestem bardzo oszczędną osobą i zbyt częste zakupy, a już tym bardziej wizyty w galeriach handlowych, nie sprawiają mi zazwyczaj zbyt dużej frajdy. Jednak co jakiś czas - po dłuższym okresie bez żadnych nowych nabytków - nachodzi mnie nagła ochota na sprawienie sobie czegoś nowego, i to najlepiej kilku rzeczy z różnych dziedzin. I od kilku dni coś takiego właśnie za mną chodziło.

Pisałam Wam już na FB o moich poszukiwaniach zniżkowych zabiegów kosmetycznym, które z wspominanej oszczędności zamieniły się jednak w Domowe SPA. Zaczęłam poszukiwania gdzie indziej i ruszyłam na stronę z kodami rabatowymi (KodyRabatowe.pl), a dokładniej rzecz ujmując skorzystałam z mobilnej aplikacji tego właśnie portalu (dla zainteresowanych: aplikacja na iOS lub w sklepie Google Play). 

Co udało mi się upolować? Trzy rzeczy - każda z kompletnie innej dziedziny.

1. Jestem ogromną fanką sukienek, więc po pierwsze skorzystałam z kuponu na 30 zł na nową kolekcję w Promodzie - jednym z moich ulubionych sklepów z ubraniami
2. Później znalazłam bon z 25-procentową zniżką na pudełko z kosmetykami beGlossy - jako, że już grubo ponad rok temu zakończyłam subskrypcję tego rodzaju kosmetycznych paczek, z wielką ochotą skusiłam się na jego pojedynczy zakup
3. Na końcu znalazłam informację o promocji w Empiku i nastawiłam się na przegląd wyprzedażowych płyt - udało mi się znaleźć upatrzoną już od dawna płytę Soyki za jedyne 18,99 zł (51% zniżki).
Jak dla mnie bardzo udane zakupy!

Udało nam się również wreszcie upolować na Westwingu blender kielichowy, także zaczynamy z lekkim opóźnieniem sezon na koktajle i smoothie!


Linki

  • Na początek super zestawienie 87 książek polskich blogerów i vlogerów
  • "Po Cudzemu" ma ogromne szanse na zostanie moim ulubionym programem na YT - czyli o angielskim zupełnie, zupełnie inaczej. Super!
  • Ostatnio bardzo dużo tu wpisów Natalii, ale naprawdę wrzuca wpis za wpisem - prawdziwe perełki, tym razem ćwiczenia na fotograficzną kreatywność
  • Chcielibyście posłuchać czegoś świeżego? Zapraszam na genialne muzyczne playlisty Zapętlone. Uwielbiam.
  • Better Living Through Podcasts - artykuł z linkami do naprawdę fajnych, inspirujących podcastów (ENG)
  • Moodboardy dla mysiwłosych - bardzo mi się podoba, szczególnie, że sama od kilku dobrych miesięcy wracam do swojego naturalnego, lekko szarawego odcienia włosów. Podoba mi się :)
  • Psychotest "Who do you think you are". Niby tylko 10 krótkich pytań, a jednak w moim przypadku wynik idealnie opisał moje podejście do własnej osoby (ENG)
  • Fajne, rzeczowe porównanie Airbnb i hotelów - bardzo dla mnie na czasie, bo dopinamy ostatnie plany przed naszym włoskim wyjazdem w nieznane :)
  • Jak zmienić zwykły pędzel do pudru w ten do konturowania? Banalna sprawa.