20 marca 2020

1000 pomysłów na poprawę samopoczucia: część 20 (i ostatnia!)

Ciężko mi w to uwierzyć, ale właśnie dziś, po latach, siadam do ostatniego już wpisu z serii 1000 pomysłów na poprawę samopoczucia. Przez ten czas zmieniło się u mnie dosłownie wszystko. Z sentymentem patrzę na pierwsze wpisy z serii, i kolejne, podpatrując jak kształtowały się moje zainteresowania i myśli. Zapraszam dziś na ostatnią pięćdziesiątkę. Mamy 1000!



1. Poczytaj o różnych rodzajach terapii i jeśli czujesz, że będzie to dla ciebie przydatne i kojące, umów się na wizytę z psychoterapeutą w wybranym przez siebie nurcie. Poszukaj kogoś, z kim będziesz nadawać na tych samych falach. Pora wreszcie odczarować chodzenie na terapię, jako coś dziwnego, czy wstydliwego.
2. Kup sobie rzecz, o której najbardziej marzyłeś w dzieciństwie.
4. Znajdź darmowy kurs dla siebie we wpisie Moja Inspiratornia
5. Przejrzyj polecane przez Agnieszkę (Lifemanagerka) kanały na Youtube, gdzie możesz za darmo uczyć się tańca!
6. Kup sobie najpiękniejszy planer u Pani Swojego Czasu - ja codziennie planuję wszystkie zadania w cudnym, gwiazdkowym mini-planerze Konstelacje.
7. Posłuchaj wywiadów z niesamowitymi kobietami z cyklu "Mama Poza Schematami"
8. Wypełnij całość "Grama to nie drama" i "Władaj i gadaj" - poczuj, że po tylu latach nauki angielskiego, wreszcie go znasz!
9. Idź na spacer z aparatem.
10. Wybierz się na łupy do sklepu papierniczego - obudź swojego wewnętrznego artystę.
11. Weź z półki 5 ulubionych książek i otwieraj je na losowej stronie - zobacz, na jakie inspiracje uda ci się w ten  sposób natrafić.
12. Umów się na masaż dłoni.
13. Odwiedź plac zabaw ze swojego dzieciństwa.
14. Przygotuj dla kogoś bliskiego paczkę pełną przemyślanych, dobranych do niego drobiazgów.
15. Przez jeden dzień słuchaj na Spotify tylko playlist opublikowanych czy obserwowanych przez twoich bliskich znajomych.
16. Spędź cały dzień nago.
17. Wypożycz z biblioteki książkę na kompletnie nieznany ci temat.
18. Przez tydzień rób sobie codziennie zdjęcie.
19. Znajdź zupełnie nowy blog do poczytania, wpisując w wyszukiwarkę temat lub pytanie, które w danym dniu cię nurtuje. 
20. Spędź cały dzień w ciszy.
21. Zapisz się do fajnych newsletterów z twoich ulubionych blogów i stron. 
22. Poszukaj 5 piosenek, które podobają ci się po prostu z tytułu i posłuchaj na co ciekawego udało ci się trafić.
23. Wsiądź do samochodu lub na rower i po prostu jedź przed siebie.
24. Poczytaj historyczne ciekawostki na temat własnego miasta i wybierz się na spacer po wspomnianych miejscach.
25. Uporządkuj w sensowne grupy swoje inspiracje zapisane na IG czy Pintereście. 
26. Przeczytaj swój dziennik z dzieciństwa.
27. Stwórz swój własny Lookbook z ulubionych zestawów ubrań.
28. Namaluj coś palcami.
29. Zanurz ręce w piasku.
31. Sprawdź w Trip Advisorze najbardziej polecane atrakcje w twoim własnym lub najbliższym mieście i zobacz, czy wszystko już udało ci się zobaczyć.
32. Wybierz i udekoruj najpiękniej jak potrafisz chociaż jedno niewielkie miejsce w swoim domu czy mieszkaniu. To mogą być dodatki, kwiaty, plakaty i wiele innych rzeczy.
33. Posiedź na drzewie
34. Kup sobie lnianą pościel.
35. Kup sobie coś ładnego ze sklepiku muzealnego, po odwiedzeniu interesującej cię wystawy.
36. Idź samotnie do kawiarni z notesem, obserwuj ludzi, zapisuj ciekawe zdania, jakie mimochodem usłyszysz. Poczuj się jak pisarz czy scenarzysta, szukający natchnienia do dialogów w swoim utworze.
37. Zapisz na kartce imiona 5 osób, które najbardziej cię inspirują. Przy każdej zapisz jedną rzecz, jaką mogłbyś zrobić, zainspirowany ich osobą. Do dzieła!
38. Pomaluj coś na zewnątrz - płot, barierki od balkonu itp.
39. Wybierz się do sklepu z zagranicznymi przekąskami i kup sobie coś, czego jeszcze nie jadłeś.
40. Poszukaj coverów swoich ulubionych piosenek.
41. Przeczytaj książkę, której akcja umiejscowiona jest w kraju, regionie, czy mieście, które zamierzasz już niedługo odwiedzić. 
42. Naucz się wyplatać makramy.
43. Naucz się jakiejś życiowej umiejętności, której jeszcze nie potrafisz, jest mnóstwo stron w stylu "How to..."
44. Zastanów się o jakich trzech zawodach marzyłeś w dzieciństwie i zaplanuj sobie aktywności, które byłyby z nimi w jakiś sposób powiązane. 
45. Na następnych zakupach zamiast na ubrania, postaw na akcesoria.
46. Wymyśl swój własny koktajl lub drink.
47. Zastanów się jaki zapach powinien mieć twój dom, żebyś czuła się w nim najprzytulniej, jak tylko to możliwe - może chodzi ci po głowie aromat świeżo wypranego prania, a może pieczonej w piecu szarlotki?
48. Posłuchaj swojej ulubionej książki w formie audiobooka
49. Przeczytaj artykuł przedstawiający diametralnie różny od twojego punkt widzenia. Zastanów się, co z tego wszystkiego mogłoby cię na upartego przekonać.
50. Zadawaj sobie codziennie chociaż jedno pytanie, które skłoni cię do głębszej refleksji. Czasem wystarczy zwykłe "dlaczego".

18 marca 2020

1000 pomysłów na poprawę samopoczucia: część 19




1. Weź udział w darmowym webinarze na interesujący cię temat - w weekendy publikuję. na Instagramie listę takich wydarzeń na przyszły tydzień.
2. Kup sobie rozpisaną na konkretne dni dietę i spróbuj przez miesiąc zdrowo i lekko się odżywiać, bez martwienia się o samodzielne liczenie kalorii - np. diety Dr Lifestyle
3. Spędź całe popołudnie na wycinaniu inspirujących cię zdjęć z magazynów i ulubionych gazet.
4. Zrób listę zakupów na cały tydzień i nie zaoszczędź sporo czasu, który spędziłbyś przez te kilka dni w sklepach.
5. Rzuć kostką Worqshop (Gra w Content) i wymyśl kreatywny temat, jaki mógłbyś poruszyć w swoich mediach.
6. Weź losowe ubranie ze swojej szafy i wymyśl 5 stylizacji z jego użyciem.
7. Naucz się jak robić piękne zdjęcia Flatlay i obudź w sobie artystyczną część swojej duszy.
8. Skończ z perfekcją i zrób coś z czym zwlekasz po prostu wystarczająco dobrze.
9. Naucz się pracy w blokach.
10. Zaistaluj Legimi i przepadnij w świecie ebooków i audioboków.
11. Odkryj sposoby na naprawdę piękne, artystyczne selfie z Sorelle Amore. Albo przynajmniej odkryj swój lepszy profil!
12. Kup sobie biżuterię, w której będziesz się czuła naprawdę wyjątkowo. Coś co może wydaje ci się nawet przesadne, ale w głębi serca czujesz, że wyraża twoją osobowość.
13. Zapoznaj się z materiałami Magdaleny Hajkiewicz na temat nawyków żywieniowych i zmień swoje podejście do odżywiania.
14. Obejrzyj na Netflixie wykład Brene Brown o odwadze.
15. Wypróbuj różne ziołowe herbaty i sprawdź, która najbardziej ci smakuje.
16. Zacznij wypełniać Dziennik Coachingowy - pytania dość często się powtarzają, ale podejrzewam, że to właśnie może być siła tej pozycji. Ja swoje cele i afirmacje mam już wykute na blaszkę.
17. Zastanów się w jakich obszarach nie jesteś jeszcze autentyczna, nie wyrażasz swoich prawdziwych odczuć i wybierz jeden mały sposób, by z większą odwagę pokazywać prawdziwą siebie. U mnie praca nad autentycznością zrobiła niesamowitą robotę.
18. Zatrać się w Radarze Premier dobranych specjalnie pod ciebie na Spotify.
19. Kup sobie gofrownicę!
20. Wymyśl sobie trzy bardzo przyjemne zajęcia offline i staraj się aplikować je sobie przed spaniem, zamiast smartfona.
21. Wpuść wiosenne powietrze do swojego domu!
22. Zacznij przygotowywać zdrowe przekąski do lunchboxów - np. z ebookami @paulina.domowa
23. Zacznij zapisywać "Lekcje" z doświadczonych przez siebie sytuacji - i tych szczególnie dobrych i złych. To jeden z najlepszych sposobów pracy nad sobą i niepowracania wciąż do tych samych błędów.
24. Poprzeglądaj wszystkie materiały opublikowane przez @fizjoministerstwo na Instagramie i zacznij dosłownie od zaraz wdrażać dobre nawyki.
25. Wypróbuj we własnej kuchni danie z każdego państwa na świecie.
26. Poszukaj bratnich dusz w sieci - w grupach na FB, w komentarzach pod postami na twoich ulubionych kontach itp. Wspólne zainteresowania mogą być początkiem świetnej znajomości.
27. Zapisz sobie trzy zdjęcia, w których urzekła cię kompozycja czy klimat i spróbuj odtworzyć je w wolnym czasie.
28. Zorganizuj sobie w domu stacje robocze - miejsca specjalnie zaprojektowane i świetnie przystosowane pod kątem konkretnych czynności, tak żeby wszystkie potrzebne rzeczy były pod ręką.
29. Poszukaj kilku dodatkowych zastosowań losowej rzeczy, którą już posiadasz w domu.
30. Poucz się języka chińskiego z aplikacją obrazkową Chineasy Cards. To prostsze niż można by się spodziewać.
31. Popracuj nad skupieniem na konkretnej czynności z aplikacją Forest. Sadź drzewka!
32. Zacznij tworzyć mapy myśli w aplikacji Mindly. Lubię tworzyć tam notatki z różnych poradników. Jest to dla mnie wygodniejsze, niż sięganie po kartki.
33. Rozpisz sobie przez jeden miesiąc różne ciekawe święta i celebruj jak najwięcej z nich.
34. Poszukaj najlepszych lektur na Goodreads.
35. Skorzystaj z okazji na tanie wyjścia do knajp i restauracji z Finebite.
36. Weź udział w World Class Coctail Festival. 
37. Zjedz mnóstwo dobrych rzeczy na jednym z wydarzeń Najedzeni Fest.
38. Weź udział jesienią w Festiwalu Młodego Wina w Twojej okolicy.
39. Weź udział w Nocy Teatrów.
40. Weź udział w Nocy Księgarń.
41. Naucz się wielu wspaniałych rzeczy o winie na portalu Winicjatywa.
42. Postanów sobie, że przez jeden miesiąc będziesz próbować wchodzić w każdej możliwej konwersacji, na głębszy poziom niż zwykły small talk czy narzekanie na pogodę.
43. Codziennie wieczorem rozmawiaj z członkami swojej rodziny o sukcesach i dobrych rzeczach, które każdemu przydarzyły się w danym dniu. Niech to stanie się waszym wspólnym rytuałem.
44. Obejrzyj filmiki osób, które naprawdę znają się na kuchni - np. Alex/French Guy Cooking czy Joshua Weissmann. Więcej cudownych inspiracji we wpisie na blogu Wilkuchnia.
45. Wypróbuj stanie na macie antyzmęczeniowej.
46. Kup sobie smartwatcha i zacznij monitorować swój organizm.
47. Zacznij przyjmować adaptogeny.
48. Wybierz jedno miasto i zaznacz w Google Maps wszystkie knajpy, jakie chciałbyś w nim odwiedzić.
49. Naucz się planować posiłki z ebookiem Jak ona to robi.
50. Zorganizuj swoją kuchnię ze Sprytną Panią Domu.

06 kwietnia 2019

1000 pomysłów na poprawę samopoczucia: część 18



  1. Wybierz się na wędrówkę do Santiago di Compostela czy trasą Via Francigena.
  2. Odkop jakiś rodzinny przepis od swojej mamy, a najlepiej nawet babci czy prababci. Przygotuj potrawę będącą sentymentalną podróżą w czasie.
  3. Wypróbuj aplikację "Question Diary"
  4. Poszukaj ciekawych artykułów na interesujący cię temat na Google Scholar.
  5. Przeczytaj "Encheiridion" Epikteta (spisany przez jego ucznia) - to tylko 15 stron, ale za to jakich - napakowanych mądrością stoickiej filozofii.
  6. Wybierz się na boot camp, np. coś podobnego do "Daj sobie wycisk".
  7. Posłuchaj niezwykłego podcastu z Piotrem Pogonem, facetem, który "umarł cztery razy" - ten człowiek to po prostu rakieta pozytywnej energii.
  8. Pamiętaj o domykaniu. Przed wyjściem z pracy, wykreśl na przykład wszystkie zakończone zadania i zapisz wszystko co musisz zrobić kolejnego dnia. Przenieś wszystkie załatwione maile do odpowiednich folderów. Sam wiesz najlepiej, co pozwoli ci zamknąć daną czynność czy projekt. Jeśli tylko to możliwe, zawsze domykaj. Daj odpocząć umysłowi.
  9. Zamów sobie bieliznę szytą na miarę - jeszcze nie próbowałam, także nie mogę polecić wam jednoznacznie jednej firmy, ale zajmuje się tym m.in. Grubą nicią szyte.
  10. Zanurz się w świat zapachów na stronie i forum Fragrantica - poczytaj niemal poetyckie recenzje, zainspiruj się do wyjścia ze swojej perfumowej strefy komfortu.
  11. Znajdź w swoim mieście stare murale z czasów PRL - reklamy fabryk, zakładów itp. i sfotografuj je.
  12. Przeczytaj książkę "Sztuka filmowa" i wejdź na wyższy poziom odbioru filmów.
  13. Po obejrzeniu filmu, najpierw podyskutuj na jego  temat ze swoim  seansowym towarzyszem (lub zapisz kilka swoich głównych spostrzeżeń jeśli oglądałeś film sam) a później poczytaj teksty  na stronie Mediakrytyk, zbierającej recenzje wiarygodnych polskich krytyków filmowych oraz osób faktycznie interesujących się tematem. To niesamowicie wygodne fajnie poszerza temat i kieruje na nowe tory myślenia.
  14. Zrób sobie cytologię oraz USG piersi. Tak, w tym miesiącu.
  15. Znajdź idealny kosmetyk kolorowy - taki, który stanie się twoim wyróżnikiem, np. szminkę, w której będziesz się czuła jak w drugiej skórze. To naprawdę robi ogromną różnicę. Ja po wielu testach odnalazłam swoje kolory i są to odcienie zbliżone do mojego naturalnego koloru ust, tylko trochę ciemniejsze. Zdecydowanie nie nude, ale ciemne, zgaszone róże. Teraz już nie wyobrażam sobie bez nich poranka. To dla mnie taka kropka nad "i".
  16. Wypróbuj matę Pranamat. Sama jej nie posiadam, ale polecają ją gorąco osoby, których rekomendacjom ufam.
  17. Przeczytaj o moim podejściu do planów i marzeń w 2019 roku - po ponad trzech miesiącach już mogę stwierdzić, że nic tak rewelacyjnie się u mnie nie sprawdzało, jak właśnie ta metoda (zapisywanie tego co udało mi się zrobić, zamiast tego co chcę zrobić w przyszłości - delektowanie się zrealizowanymi punktami,  zamiast planowania). Brzmi mało intuicyjnie, ale to moje tegoroczne objawienie. Wreszcie ruszyłam konkretnie z miejsca.
  18. Zacznij prowadzić samochód zgodnie z ograniczeniami prędkości (do czego zachęca np. Lifemanagerka)
  19. Zrób kiszonki! Może być zwykła polska kapusta kiszona, czy ogórki, albo coś bardziej egzotycznego jak kimchi.
  20.  Codziennie zaglądaj na stronę Thingstobehappyabout.com i sprawdzaj pięć inspiracji na dany dzień.
  21. Rozpocznij sezon grillowy!
  22. Zacznij oglądać program Queer Eye - mój ulubiony poprawiacz nastroju na wieczór.
  23. Wyjdź na poszukiwania wiosny.
  24. Spróbuj lodów tajskich.
  25. Znajdź książkę, która będzie dla ciebie ciągłym źródłem inspiracji, czy odpowiedzi na różne siedzące ci w głowie pytania. Dla niektórych może to być ulubiony tomik poezji, dla wielu kobiet np. "Biegnąca z wilkami", dla wierzących Biblia itp. Najważniejsze, by jak najczęściej była w pobliżu, by można po nią sięgnąć nawet z przyzwyczajenia.
  26. Wystaw buzię do delikatnego, wiosennego słońca.
  27. Spróbuj swoich sił w origami.
  28. Przypomnij sobie wszystkie konkursy i nagrody, jakie kiedykolwiek wygrałeś.
  29. Włóż totalnie wygodne ciuchy - takie, które w żadnym miejscu nie uciskają, nie są zbyt ciasne, ale jednocześnie miło przylegają do ciała i dają przyjemne uczucie okrycia. Czasem wygląd można postawić na drugim miejscu i postawić po prostu na przytulność.
  30. Jeśli nie mieszkasz już w swojej rodzinnej miejscowości, po prostu pojedź w odwiedziny do domu.
  31. Umyj okna.
  32. Wybierz się w podróż szlakiem najstarszych polskich zamków.
  33. Wyjdź na spacer jeszcze przed śniadaniem.
  34. Przyglądaj się najmniejszym szczegółom na obrazach, takim, które większość osób pomija.
  35. Zorganizuj imprezę urodzinową z prawdziwego zdarzenia. Swoją albo dla kogoś bliskiego.
  36. Naucz się grać chociaż jedną piosenkę na gitarze. A później oczywiście zorganizuj ognisko!
  37. Przejrzyj wszystkie zalegające w lodówce czy szafce produkty spożywcze i zrób prawdziwą ucztę z "resztek".
  38. Poczuj zapach powietrza po burzy.
  39. Wybierz się w objazdową podróż autobusem
  40. Zacznij odważniej wyrażać swój styl.
  41. Wybierz się na gorące źródła.
  42. Zacznij kolekcjonować minerały.
  43. Napij się matchy.
  44. Wybierz się na zajęcia z ceramiki.
  45. Poszukaj swoich notatników, pamiętników z dzieciństwa
  46. Ucz się nowych tematów na Khan Academy - to darmowa platforma, na której znajdują się tysiące filmików i artykułów z różnych dziedzin (sztuki, matematyki, muzyki, informatyki i wiele innych). Ze swojej strony gorąco polecam historię sztuki. Pochłaniam wiedzę na temat różnych kierunków malarskich, twórców oraz ich obrazów jak gąbka. 
  47. Możesz też wybrać się do wirtualnej galerii z Google Arts & Culture.
  48. Naucz się wyplatać makramy.
  49. Zacznij korzystać ze strony What Should I Read Next?
  50. Spisz wszystkie swoje zadania w Any.do i ciesz się czystą od myśli głową.
Na koniec chciałam Was serdecznie zaprosić na mojego Instagrama. Tam pojawiam się częściej niż na blogu.




Post udostępniony przez Happyholic (@happyholic.pl)